Muffinbak


 

Hej igen allihopa!
För kanske en timma sen fick jag ett litet ansvar att hålla koll på min lillebror Melvin (1 år) när mina föreldrar skulle åka iväg och göra några ärenden.
(Då han sov.)
Men såklart vaknade han efter en stund och jag behövde hitta på något.
Först tog jag upp min dator och gick in på Svt.se för att spela upp lite Bolibompa klipp. Men det kanske tog 20 min innan han hade tröttnat på det... -.-
Så det var ju bara att titta på något roligare..?
Jaha vad skulle det vara?
Medans han stod i halen och skrek: "MAAMMMMAAA!" försökte jag komma på något.
Då gick jag igenom köket och såg kokbökerna!
"Ska vi baka Melvin?"
Då sken han upp som en sol och prang och hämtade sin stol som han ställde vid köksbänken..
Jaha, det var ju bara att sätta igång och baka...  (Snäll syster som man är..)
Men vad ska man baka da?
Joo det får bli muffins för det går ju snabbt och enkelt!
Så det är det jag har gjort nu på eftermiddan!

Men gott blev det iaf!


Inne i ugnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0