090410


Godmorgon allihopa!
Idag var det Fredag och vad ska jag hitta på då..?

Jag frågade nyss min lillasyster Sophia, 10, om hon ville springa ner på stan snabbt innan våra gäster ska komma.
Men såklart gick inte det kom jag på eftersom att det är en "Söndag" eller aa..röd dag. -.-
Så det sket ju sig med det.
Såå, vad ska jag göra istället!?
Jaa juste. Som sagt ska vi få gäster idag. Vi ska ha något påskmiddag eller nått.
Och jag vet inte riktigt hur min mamma har tänkt med att hela, eller åtminstone halva familjen ska få plats i vår ganska så lilla lägenhet..(!)
Men men, jag hoppas att hon har koll. =)

Så hos mig kommer det att vara fult hus!
Vad ska ni andra göra idag?
Hur firar ni påsk? Eller ni kanske inte gör det? Vad gör ni istället?
Haha det kan bli som en dagensfråga!
För jag undrar lite..
Är det någon som vet kort men riktigt varför man firar påsk och hur ni firar det!
Skriv gärna till mig! Jag vill veta!

Frågan:
Varför firar vi påsk? och hur firar du din påsk?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0